Google
 

Wednesday, May 20, 2009

BN TIDAK TAJA CALON BEBAS DI PENANTI


Barisan Nasional yang konsisten dengan keputusan tidak bertanding di Penanti menafikan bahawa BN akan menaja calon bebas untuk berhadapan dengan PKR di Penanti sepertimana yang di andaikan oleh Pakar Kencing Rakyat iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ketua Penerangan UMNO, Ahmad Maslan menolak dakwaan mengatakan parti itu akan menaja calon bebas yang akan bertanding pada Pilihan Raya Kecil DUN Penanti. Mengulas mengenai isu tersebut, Ahmad yang juga merupakan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata terdapat suara menyatakan UMNO akan bertindak demikian setelah BN mengambil keputusan untuk tidak meletakkan calon untuk Pilihan Raya Kecil itu.

"UMNO tidak akan menyokong calon lain, terpulang kepada mereka (untuk bertanding), tapi jika ada kenyataan kita menyokong calon ini saya yakin ianya tidak benar" tambahnya lagi.

Pada penulis pihak Pakatan Rakyat mengeluarkan kenyataan yang sedemikian rupa adalah untuk membuat "propaganda politik" atau dengan tepat kita katakan tindakan PKR itu hanyalah untuk bersandiwara.

Ada juga kemungkinan Pakatan Rakyat takut dengan tindakan Barisan Nasional tidak meletakkan calon di Penanti akan menguntungkan Barisan Nasional suatu masa nanti atau dengan kata lain Pakatan Rakyat takut dengan bayang-bayang sendiri.

Reblog this post [with Zemanta]

No comments: