Google
 

Wednesday, November 25, 2009

Anwar Cuba Memporak Perandakan UMNO....

Tengku Razaleigh HamzahImage via Wikipedia

Anwar Cuba Memporak Perandakan UMNO....

ANWAR IBRAHIM seorang yang bercita-cita tinggi dan teringin sangat menjadi Perdana Menteri Malaysia. Untuk mencapai impian peribadi beliau sanggup lakukan apa sahaja demi cita-cita politiknya tercapai termasuklah dengan membohongi rakyat.

Beberapa hari yang lalu Anwar mendakwa bahawa YBM Tengku Razaleih Hamzah, Ahli Parlimen Gua Musang yang juga merupakan Veteran UMNO itu telah bersetuju untuk menyertai Kaukus Petroleum anjuran Pakatan Pembangkang.

Namun, Tengku Razaleigh menafikan dakwaan Anwar tersebut dan berkata ia masih mempertimbangkan samaada beliau akan menyertai atau tidak Kaukus Petroleum tersebut.

Ini bermakna Anwar telah membohongi rakyat dengan membuat kenyataan media yang berunsur penipuan. Tidak tahulah apa agenda tersembunyi yang cuba dilakukan oleh Anwar mungkin ini adalah satu cara untuk memporak-perandakan UMNO.

Berikutan pembohongan itu, penulis menasihatkan agar YBM Tengku Razaleigh jangan menyertai Kaukus Petroleum anjuran Pakatan Pembangkang itu kerana bimbang ia cuba dimanipulasikan oleh pihak pembangkang.

Penulis pun hairan kenapa Anwar Ibrahim begitu bersungguh-sungguh untuk mendapatkan royalti untuk Kelantan, adakah ia sekadar hanya ingin membantu rakyat Kelantan ataupun ada udang di sebalik batu?

Cuba fikir sekiranya tuntutan royalti menjadi kenyataan dan Anwar Ibrahim pula mencadangkan royalti itu dibahagi-dibahagikan dengan negeri-negeri Pakatan Rakyat yang lain dan digunakan untuk kepentingan parti, tidakkah ianya juga satu rompakan di siang hari? Fikir-fikirkanlah....
Reblog this post [with Zemanta]

1 comment:

naDim'IQ said...

CINA CELAKA ni dah LAMA Xsuka ngan KETUANAN MELAYU..
LUPA ke siapa punya angkara hingga terCETUSnya 13 Mei’69??
SIAPA yg NAFIkan ISLAM & BAHASA MELAYU sebagai TOP PRIORITY??
SIAPA mula TIMBULkan kecoh hingga terjadinya OPS LALANG??

NAJIB.. susukan ar MELAYU, BUMI & INDIA lagi BAGUS dari dok jaga BABI HUTAN ni!

+ plak dengan pengKHINATan Brother Anuwar Bin Ibrahaim-BABI.. MELAYU makin LAYU!