Google
 

Sunday, November 7, 2010

Galas yang sudah digalas BN

Galas yang sudah digalas BN
Oleh: GTPMM Crew

PILIHAN RAYA KECIL DUN Galas sudah pun berakhir, dan kini terbuktilah sudah BN diberi kepercayaan untuk menggalas harapan rakyat di Dewan Undangan Negeri Galas sebuah DUN yang berada di dalam negeri Cik Siti Wan Kembang tanah serendah sekebun bunga.

Begitulah di dalam setiap pertandingan sudah tentu ada pemenang dan juga pihak yang tertewas. Menjadi adat di dalam pertandingan begitulah kisahnya. Secara lazimnya mereka yang tertewas sudah pasti tidak dapat menerima kekalahan mereka.

PRK DUN Galas menyaksikan PAS berjaya ditewaskan BN. Seperti biasa yang tewas kebanyakkan tidak dapat menerima kekalahan, jadi mereka cuba mencari sasaran untuk dijadikan kambing hitam, dan seperti kebiasaan BN/UMNO akan dipersalahkan PAS.

Sebenarnya, PAS tidak boleh terlalu cepat untuk menyalahkan orang lain sebaliknya mereka sepatutnya cuba menyelidik dulu, di manakah silapnya. Kaji dalam-dalam, perinci betul-betul, selidik betul-betul 'post mortem' pun biarlah betul-betul jangan sekadar melepas batuk di tangga.

Sebenarnya PAS tidak perlu kecewa dengan kehilangan kerusi DUN Galas kerana mereka masih banyak lagi kerusi di DUN Kelantan, kalau itu masih belum cukup mereka boleh pergi ke kedai beli kerusi banyak-banyak terpulang kepada mereka berapa banyak yang mereka mahu.

Dalam kesempatan ini GTPMM Crew memohon maaf kerana kurang membuat liputan semasa PRK DUN Galas dan Parlimen Batu Sapi baru-baru ini berlangsung ini adalah kerana kebanyakkan krew-krew kami banyak bercuti. Harap maaf.

Komen GTPMM Crew: Jika tak tahu menari jangan disalahkan tanah tu tinggi atau rendah. Kalau tak tahu cakap aje tak tahu itu kan lebih mudah. Jangan biarkan diri anda diselubungi misteri.

No comments: