Google
 

Friday, November 19, 2010

Zaid sah Keluar PKR dan Bakal Tubuh Parti Baru

Zaid recumbent.Image by treviño via FlickrZaid sah Keluar PKR dan Bakal Tubuh Parti Baru
oleh: GTPMM Crew

CALON Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Zaid Ibrahim hari ini telah mengesahkan beliau telah keluar PKR dan berkemungkinan menubuhkan parti baru sepertimana yang dilaporkan media.

Kewujudan parti baru ini mungkin memberi sedikit persaingan kepada PKR tambahan diri Zaid yang lebih liberal mungkin memberi sedikit kelebihan kepada parti baru yang bakal ditubuhkan Zaid nanti.

Walauapapun Kehadiran Parti Zaid mungkin dapat menyemarakkan lagi arena politik tanah air. Dalam pada itu GTPMM Crew berharap parti baru yang bakal Zaid tubuhkan tidak mengamalkan sepertimana yang di dakwanya terhadap PKR baru-baru ini.

Pemilihan di dalam parti baru itu hendaklah benar-benar mengamalkan demokrasi yang tulen dan bukanya demokrasi yang penuh kepalsuan dan dipenuhi dengan agenda-agenda peribadi orang yang tertentu.

Sebelum ini, Zaid diwar-warkan adalah pemimpin masa hadapan PKR, sekarang pemimpin masa depan PKR sudah keluar daripada PKR dan ingin menubuhkan parti baru.

Setakat ini belum diketahui apakah nama parti baru yang bakal ditubuhkan Zaid? Ada ura-ura yang mengatakan Zaid mungkin akan menggunakan nama Parti Keadilan Baru, namun setakat ini belum disahkan lagi kesahihan nama tersebut.

Komen GTPMM: Terpulang kepada Zaid untuk menamakan parti barunya, tetapi janganlah pula apa yang berlaku di dalam PKR selama ini berlaku pula di dalam parti barunya. Zaid kena pastikan pemilihan partinya benar-benar bersih.
Enhanced by Zemanta

No comments: