Google
 

Wednesday, October 5, 2011

Bajet Olok-Olok Pakatan Rakyat

Bajet Olok-Olok Pakatan Rakyat
Oleh: yieMEGA

LAGAKNYA macam Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim telah membetangkan Belanjawan Alternatif Pakatan Rakyat di Dewan Rakyat. Beginilah kalau orang dah terlalu mengidam nak jadi Perdana Menteri apa sahaja dia sanggup buat walaupun perbuatan dia itu seolah-olah melambangkan beliau seorang yang berfikiran yang tidak waras apabila sanggup buat perbuatan sedemikian rupa.

Banyak juga bahan-bahan pemanis untuk rakyat yang dimuatkan dan dibentangkan oleh Anwar dalam pembentangan Bajet Alternatif Pakatan Rakyat, Anwar perlu ingat apabila banyak bahan pemanis digunakan ianya akan membahayakan kesihatan dan boleh mendatangkan penyakit seperti Diabetes Melitus. 

Begitu juga dengan pembentangan bajet yang dibuat bermodalkan air liur oleh Anwar, rakyat mesti ingat bahawa setiap yang manis itu mampu menjadi racun dan setiap yang pahit itu mampu menjadi ubat. Terlalu banyak janji-janji manis tidak ada gunanya sekiranya ia hanyalah sekadar belanjawan angan-angan mat jenin. 

Mungkin ini, salah satu lagi strategi Pakatan Rakyat untuk memancing undi di dalam Pilihan Raya Umum Ke 13 yang bakal mendatang. Mendengar janji-janji Anwar di dalam Bajet Alternatif tersebut mungkin ramai akan bertepuk tangan kerana terpengaruh dengan janji manisnya. 

Mengapa ianya perlu dibuat di saat di mana ada ura-ura mengatakan Pilihan Raya Umum Ke 13 semakin hampir sudah tentu ia ada kaitan dengan pilihan raya tersebut. Tambahan pula Anwar ada menyebut Pakatan Rakyat adalah kerajaan dalam penantian. Sebut kata dalam penantiani teringat pula kepada bait lagu yang berbunyi "Disana menanti, Di sini Menunggu". 

Ya lah dah kata Pakatan Rakyat Rakyat merupakan kerajaan dalam penantian, maknanya rakyat di sini menunggu saat itu sepertimana rakyat menunggu misi 16 september yang sampai sekarang tidak lagi berjaya misi 16 September, Entah sudah berapa kali 16 September telah berlalu tetapi misi itu masih tidak berjaya. 

Sama-samalah kita nantikan bilakah Kerajaan Dalam Penantian itu akan menjajah Malaysia. Dapatkah Penjajah Pakatan Rakyat menjajah Malaysia dan merampas Putrajaya jawapan itu kita hanya akan dapat ketahui di dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

GTPMM Crew: Biarkan mat jenin terus berangan.....

No comments: