Google
 

Tuesday, October 4, 2011

PAS nak buat Hudud?

PAS nak buat Hudud?
Oleh: GTPMM Crew
PAS nak buat hudud? Menarik juga bunyinya apabila PAS walaupun sebelum ini PAS kelihatan seperti ingin menyembunyikan perjuangan mereka menegakkan hudud sebelum ini, nampaknya PAS bersuara lantang kembali dengan penuh berani mereka mahu menegakkan undang-undang hudud di Malaysia.

Sebelum ini mereka kelihatan mereka takut dengan DAP untuk menegaskan perjuangan mereka selama ini untuk mendirikan Negara Islam yang mempunyai undang-undang Hudud, hasilnya ia mendatangkan perang mulut antara PAS dengan DAP.

Selepas perang mulut antara DAP VS PAS semakin memuncak keluarlah kenyataan daripada pihak Pakatan Rakyat agar tidak memberi sebarang komen kepada media berkenaan isu Hudud tersebut selagi ianya tidak diputuskan oleh perbincangan bersama Pakatan Rakyat berhubung isu tersebut. Nampaknya kebebasan bersuara yang mereka laung-laungkan sebelum ini juga tiada di dalam Pakatan Rakyat. Ia juga menandakan demokrasi sudah mati di dalam Pakatan Rakyat.

Berbalik kita kepada isu PAS nak buat hudud, persoalanya di sini kenapa sebelum ini PAS kelihatan seperti menyepi di dalam usaha-usaha nak menegakkan undang-undang hudud tiba-tiba sahaja mereka melaung-laungkan mereka ingin melaksanakan hudud, adakah sebelum ini mereka takut akan DAP ataupun laungan itu hanyalah retorik semata-mata untuk mengabui mata-mata pengundi terutamanya kaum Melayu yang sebelum ini menyokong mereka sudah beralih arah dalam kebanyakkan pilihan raya kecil yang terdahulu.

Jika benar laungan mereka hanyalah retorik semata-mata, ini bermakna PAS sudah memperalatkan Islam untuk kepentingan atau kuasa politik. Golongan seperti inilah amat berbahaya kepada Islam kerana ianya akan boleh mengugat kesucian agama Islam. Jika tidak baguslah.

GTPMM Crew: Hudud itu bagus, apa yang tak bagusnya kalau ianya hanya keuntungan politik semata-mata.

No comments: