Google
 

Friday, February 15, 2008

Ahli Pas Dun Kota Putra Mahu Tolak Calon Keadilan

Pilihan Raya Umum Malaysia yang ke 12 sudah makin hampir, sekarang isu calon dan kerusi memang hangat dipercingkangkan di seluruh negara, baik di sebelah pihak pembangkang ataupun di sebelah pihak BN. Namun baru-baru ini tindakan Parti Keadilan Rakyat yang mahu meletakkan calonya di kawasan Dewan Undangan Negeri Kota Putra mengundang kemarahan ahli-ahli Pas di kawasan tersebut.

Sekumpulan ahli PAS yang tidak mahu indentiti mereka didedahkan telah berirkrar tidak akan menyokong calon keadilan sekiranya calon keadilan diletakkan di tempat mereka. Kata mereka siapa keadilan nak bertanding kat kawasan kita, keadilan tidak boleh bertanding di sini kerana kerusid Dewan Undangan Negeri Kota Putra hanya untuk PAS, sekiranya selain daripada PAS kami tidak akan sokong dan sekiranya Keadilan bertegas untuk meletakkan calon keadilan di kawasan DUN ini, kami dengan rela akan berkempen untuk Barisan Nasional. Apa guna kita menyokong keadilan sedangkan mereka berasal dari BN juga jadi adalah lebih baik kita sokong BN terus.

Itulah diantara kata-kata mereka, bagi penulis isu ini mungkin boleh melemahkan kedudukan Barisan Alternatif di kawasan Dewan Undangan Negeri Kota Putra dan sekaligus akan memberi kemenangan kepada BN. Apa pun keputusan muktamad ialah pada 8 Mac 2008 ini dan jangan lupa tunaikan tanggugjawab anda sebagai pengundi berdaftar semoga parti sokongan anda semua meraih kejayaan cermelang di PRU12 nanti.

No comments: