Google
 

Thursday, September 18, 2008

Menanti Penubuhan Kerajaan Katak Anwar

Baru-baru ini heboh diperkatakan bahawa pada 16 September 2008 Malaysia akan menerima pemerintahan kerajaan baru di bawah Pemerintahan Pakatan Rakyat. Kelmarin pula, Anwar Ibrahim mengumumkan bahawa Pemburu Kataknya berjaya memburu 31 Ekor katak untuk merealisasikan impianya untuk menubuhkan Kerajaan Katak dan beliau bakal menjadi Maharaja Katak. Dakwanya lagi, dalam tempoh 48 Jam daripada sidang medianya itu Kerajaan Katak Anwar dapat ditubuhkan.

Kini tinggal kurang dari 24 jam tempoh itu akan berakhir, penulis tidak sabar-sabar menanti kesudahan cerita ini, Adakah ia hanya sekadar menjadi Cerita Dongeng Rakyat untuk dibaca bagi mengulik kanak-kanak tidur, ataupun ia menjadi Cerita kepada Buku-Buku Sejarah negara.

Sekiranya ia menjadi Cerita kepada buku-buku Sejarah Negara, penulis tidak sabar mengetahui siapakah gerangan katak-katak yang berjaya ditangkap oleh Pemburu Katak Anwar. Jika Pemburu Katak Anwar memang seorang yang hebat, tahniah penulis ucapkan kepada Pemburu Katak tersebut kerana lebih mementingkan katak daripada tugas sebenar sebagai Ahli Parlimen.

'Maharaja Katak' akan menjadi gelaran baru buat Anwar Ibrahim seumur hidupnya. Jangan nanti jadi si luncai yang terjun bersama katak-kataknya tak pun katak-kataknya mati katak. Sekiranya 'Misi Katak Anwar Ibrahim' ini berjaya tak sabar-sabar penulis nak lihat bagaimana Maharaja Katak berkuasa dan menambahkan kekayaanya di tambah pula dia bagaikan isi dengan kuku dengan Amerika negara yang terkenal dengan Maharaja Bonekanya yang di dalangi Yahudi.

Harap bersabar menunggu, kesudahan cerita Kerajaan Katak ini, berjayakah Maharaja Katak ini? Sabarlah menanti kesudahanya tapi ingat cerita ini 'Only in Malaysia' bukan 'Only in Theater' jadi tak kisahlah kalau ada lanun cetak rompak nak cetak rompak cerita ini.

No comments: