Google
 

Wednesday, August 29, 2007

MPKB-BRI Menaikkan Kadar Bayaran Parking Secara Senyap

Pagi tadi penulis singgah di kedai surat khabar dan tertarik dengan isu yang didedahkan oleh Sinar Harian Edisi Kelantan berhubung tindakan Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandaraya Islam (MPKB-BRI) yang menaikkan kadar bayaran tempat letak kereta secara senyap-senyap dan tidak diketahui sekiranya kita tidak menyelidiknya.

Dalam akhbar tersebut juga memaparkan gambar notis kadar bayaran tempat letak kereta yang menyatakan bahawa 10 sen untuk 7.5 minit. Bagi pengguna yang tidak menyelidiki mungkin tidak sedar dengan kenaikan ini, penulis cuba juga pergi mencuba dengan memasukkan duit 10 sen ke dalam meter parking di Jalan Kebun Sultan, alangkah terkejutnya penulis apabila mendapati bahawa kadar bayaran sebenar ialah 10 sen untuk 6 minit sahaja, Ini bermakna ada berlaku kenaikan senyap dan rakyat tertipu denganya.

Mungkin kalau dulu masa Kerajaan Persekutuan menaikkan harga minyak, tentera-tentera mereka mencanangkan hampir ke seluruh pelusuk kampung. Perlu diingatkan di sini bahawa Kerajaan persekutuan tidak menaikkan harga minyak secara senyap sebaliknya membuat pengumuman khas mengenai sebaliknya Kerajaan Negeri Kelantan melalui MPKB-BRI menaikan kadar bayaran parking secara senyap mungkin juga pihak kerajaan negeri tidak mahu menghebohkan perkara ini kerana bimbang ia jadi isu politik. Betulah apa kata orang yang kalau satu menunjuk ke arah orang lain, sembilan jari akan menunjuk kepada kita. Maksudnya orang yang suka mencari kesalahan orang lain, Allah s.w.t akan mendedahkan kesalahan yang lebih besar orang yang dimaksudkan tersebut.

Penulis merasa sungguh kecewa dengan Kerajaan Kelantan yang kononya Islamik memperdaya rakyat kelantan sebegitu rupa, Islam melarang umatnya menipu umatnya sendiri tetapi ia dibuat oleh kerajaan yang diterajui oleh parti yang kononya memperjuangkan Islam. Berapa lama lagi PAS nak menipu rakyat Kelantan? Kalau perkara ini berterusan penulis menasihatkan rakyat Kelantan menukar kerajaan pada Pilihanraya umum yang akan datang.

1 comment:

taipingmali said...

PAS hari ni berbangga kerana memiliki dua buah negeri iaitu Kedah dan Kelantan. Mereka seolah-olah sudah berada dipuncak dunia. Kalau dahulu mereka berbanggsa memiliki Terengganu , tapi hari ini mereka gagal untuk mengambil merampas negeri Hadi Awang itu, Kalau PAS menghina Pak Lah dan mendesak Pak Lah supaya meletak jawatan politik kerana gagal mempertahankan Pulau Pinang maka di sini saya juga ingin menyeru kepada Hadi Awang supaya meletak jawatan daripada menjadi Presiden PAS kerana gagal merampas Terengganu dari BN.

PAS seperti biasa didalam PRU12 berusaha bersungguh -sungguh untuk meraih undi dari semua kaum demi menjadikan mereka sebuah parti yang kuat dan megah di negara ini.

Dalam hal memancing undi tidak lagi wujud soal haram dan halal. Pas menghalalkan cara untuk meraih undi besar. Pokoknya BN mesti dijatuhkan. Itu lah dendam kesumat yang sudah lama bertapak di dada mereka. Fitnah, pembohongan, rasuah, laman blog , youtube semua saluran IT menjadi wadah perjuangan dendam mereka.

Orang melayu sudah ramai yang menyokong mereka terutama golongan tua yang setiap malam ke masjid dan surau. setiap malam selepas solat magrib akan bermula ceramah-ceramah politik yang penuh jijik dan kotor. Rumah Allah dicemari dengan kata nista dan tohmahan dari mulut-mulut syaitan yang bertopengkan agama.
Rumah Allah yang menjadi tempat perhimpunan Umat Islam sekali lagi telah menjadi tempat memecah belahkan umat Islam.

Hari ini seluruh penduduk dunia memerhati dengan senyum sinis perpecahan bangsa Melayu. Begitu senang untuk memecah belahkan bangsa Melayu. Pecah kerana politik agama. BN yang selama ini telah berjaya membina sebuah negara Islam yang di akui oleh dunia Islam OIC dan lain-lain negara sebagai contoh negara Islam terbaik didunia dinafikan oleh sebuah parti PAS.

PAS berjaya menarik ramai anak muda menyertai mereka. Ramai dikalangan kakitangan kerajaan sendiri sudah menjadi ahli PAS, begitu juga pesara-pesara kerajaan. Itu hak mereka tak ada siapa boleh melarang mereka untuk berbuat demikian.

Mereka menjadi ahli PAS kerana terpengaruh dengan kempen-kempen dan road show yang sentiasa berjalan sepanjang tahun sepanjang malam.

Golongan muda menjadi ahli PAS kerana terpengaruh dengan laman-laman web. Yang tua pula kerana risau masa tua mereka. Takut kalau mereka mati tak ada orang mandikan mayat mereka takut tak ada orang baca talqin mereka. Untuk selamat mereka memilih PAS.

Ramai juga golongan pencen yg masuk pas akibat kuliah agama yang diselitkan dgn politik. dan membuatkan mereka percaya bulat-bulat. maklumlah Tok Guru bercakap. mestlah betul/ kalau ahli politik bercakap semua orang tak percaya.

Selamat sudah dari bangsa Melayu. Bagaimana pula bukan melayu. PAS memilih untuk mengedarkan cd dan vcd untuk mereka, memujuk dan memberi hadiah seperti beras, gula tepung dan sebagainya untuk pengundi bukan melayu supaya mengundi calon PAs dalam PRU12.
Hari ini sudah ada kelab penyokong pas dari kaum india.(hindu)

Bagaimana kempen mereka jika PAS melawan calon bukan Islam..senang saja. orang ISlam kalau Undi bukan Islam hukumnya haram dan berdosa.
maka banyaklah risalah-risalah dilonggok kan di masjid dan surau, pada hari Jumaat semua kenderaan di masjid diletakkan risalah mereka. bahkan kenderaan 4x4 PAs menghalang laluan keluar jemaah dengan membuat kempen terakhir mereka melalui pembesar suara.

Kawasan Pas yang tidak meletakkan calon ,mereka terus menyokong calon bukan Islam dari Parti DAP dan PKR untuk menjatuhkan calon BN dari parti MIC dan MCA atau Gerakan.. Di sini jelas PAS menghalal yang haram. apa lagi kalau kawasan itu calon Bn dari agama Islam dan ditentang oleh calon pembangkang dari bukan Islam. mereka terus menyokong dan berkempen untuk supaya calon bukan Islam menang.,jadi dimana letaknya maruah PAS. dimana letaknya Islam Pas.yang jelas Pas adalah Parti Ajaran Sesat. tak sampai hati nak kata Parti Ajaran Syaitan.