Google
 

Thursday, August 30, 2007

Raja Petra Penulis Upahan Pembangkang?

Raja Petra merupakan penulis blog Malaysia Today yang memaparkan isu-isu kontroversi yang hampir membuat beliau meringkuk dalam penjara. Raja Petra boleh dikatakan 'penjual ubat' yang mendapat upah daripada pihak pembangkang untuk mensensasikan isu-isu semasa memandangkan dia memang tidak ada kerja lain selain menulis. Ada juga sumber-sumber mengatakan Raja Petra ialah Paderi Melayu yang sering berulang-alik ke gereja tetapi kononya telah diislamkan dengan cara PAS walaupun sampai sekarang beliau masih berulang alik ke gereja.

Raja Petra begitu bangga dengan tulisanya yang kononya berkualiti walaupun ia hanyalah kenyataan syok sendiri. Setelah polis mengambil keterangan mengenai tulisan-tulisan beliau yang menjadi isu kontroversi, beliau dengan serta merta membuat kenyataan di sebuah TV internet yang propembangkang. Semasa ditemuramah memang hebat betul Raja Petra ni 'menjual ubat' ya lah itulah yang pembangkang tahu 'jual ubat' aja kalau disuruh jadi pemerintah Malaysia silap-silap negara ni dia jual.

PAS yang kononya memperjuangkan Islam menyokong bulat-bulat Raja Petra ini maklumlah Raja Petra ni kan suka kritik kerajaan dan mungkin juga PAS mengupah beliau untuk menulis walaupun kadang-kadang tulisan beliau ada yang menghina Islam. Benarkah Raja Petra adalah orang Islam. Kita tidak tahu sejauh mana kebenaranya tetapi ada sumber-sumber mengatakan yang Raja Petra ini adalah paderi kristian. Sila rujuk agenda daily untuk maklumat lanjut.

No comments: