Google
 

Thursday, June 4, 2009

Memperlekehkan Perjuangan UMNO....

Official flag of United Malays National Organi...Image via Wikipedia

Artikel penulis pada kali ini ialah "Memperlekehkan Perjuangan UMNO" artikel penulis bukanlah bertujuan untuk "Memperlekehkan Perjuangan UMNO" tetapi untuk menegur tabiat pembaca-pembaca atau pelayar-pelayar blog ini di luar sana dengan apa yang dikatakan "Perjuangan UMNO".


Pada hari ini kita dengar suara-suara sumbang yang mengatakan Ching Peng pemimpin Parti Komunis Malaya yang dibuang negara adalah Perjuangan Menuntut kemerdekaan sebenar. Penulis memang tidak hairan sebab 'suara-suara sumbang' tersebut datangnya daripada mereka-mereka yang 'sealiran' dengan perjuangan Parti Komunis Malaya.

"Ya, mungkin ramai yang beranggapan "Perjuangan Kemerdekaan" memerlukan perang bersenjata barulah boleh dipanggil "perjuangan". Bagi penulis sesiapa yang berpandangan begini ternyata mereka silap. Bagi yang beragama Islam sudah lupakah dengan Perjuangan Nabi Kita untuk menyebarkan dakwah Islam tanpa menggunakan 'mata pedang' jelas sekali "Perjuangan tidak semestinya perlu ada peperangan bersenjata".

Bab memperlekehkan perjuangan UMNO kini menjadi semakin hangat apabila kalau kita tanya kepada anak-anak pasca merdeka mengenai "Perjuangan Untuk Kemerdekaan Oleh UMNO", mereka ternyata bukan sahaja "Memperlekehkan Perjuangan UMNO malah juga mempersendakan perjuangan UMNO menuntut kemerdekaan". Ini adalah salah satu kejayaan manifestasi pembangkang terhadap anak-anak pasca merdeka melalui parti-parti yang bernaung di bawah bumbung bernama "Pakatan Rakyat".

Hasil daripada hasutan dan anak-anak kecil pasca merdeka sudah ditanam rasa kebencianya terhadap UMNO, mereka melihat UMNO seolah-olah IBLIS dan melihat Pakatan Rakyat tidak kiralah PAS ke, PKR ke apa-apa sahaja yang bernaung di bawah bumbung "Pakatan Rakyat" akan dilihat seolah-olah Malaikat bagi anak-anak pasca merdeka yang telah diracun pemikiranya untuk merealisasikan usaha-usaha ke arah New World Order (NWO).

Kepada semua ingatlah PAS berasal dari UMNO, PKR pun berasal dari UMNO kata orang ke mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi. Kalau anda melihat UMNO seburuk-buruk kejadian, ingatlah tempat buruk itulah PAS dan PKR dilahirkan.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments: