Google
 

Friday, June 5, 2009

Ching Peng Bukan Pejuang Kemerdekaan....

Dewasa ini semakin ramai pihak-pihak yang mendewa-dewakan Ching Peng (bekas Pemimpin Parti Komunis Malaya) yang kononya mengatakan bahawa Chin Peng Adalah pejuang kemerdekaan walhal mereka lupa bahawa Ching Peng sebenarnya Pengkhianat Negara.

Perjuangan PKM yang bermazhabkan Komunis tersebut tidak boleh dikira sebagai Perjuangan Menuntut Kemerdekaan kerana mereka ada visi dan misi mereka sendiri dan bukanya untuk menuntut kemerdekaan untuk Tanah Melayu (Malaya) pada ketika itu tetapi lebih untuk menjadi pemerintah dengan berpaksikan komunis yang lebih kepada pemerintahan bercorak diktator.

PKM mempunyai cita-cita mereka sendiri, jika kita renung kembali ramai yang menganggotai Parti Komunis Malaya ialah mereka yang berbangsa Cina dan kaum-kaum lain hanyalah minoriti di dalam Parti yang berhaluan kiri itu. Jika mereka berjaya memerintah kaum-kaum Melayu di Malaysia akan senasib dengan bangsa serumpun dengan kita di Singapura.

Mereka-mereka yang suka mendewa-dewakan Chin Peng adalah mereka yang fahamanya sealiran dengan komunis, dan tuntutan untuk membawa pulang Chin Peng adalah satu tuntutan yang melampau dan kita boleh 'mengelarkan' orang yang cuba membawa Chin Peng balik ke Malaysia adalah "Tali Barut Komunis".

HENTIKAN USAHA MEMBAWA BALIK CHIN PENG

Penulis mendesak mana-mana pihak yang cuba untuk membawa balik Chin Peng ke tanah air bertuah bernama Malaysia ini hendaklah menghentikan niat dan tujuan mereka kerana tindakan mereka adalah satu penghinaan kepada pejuang-pejuang kemerdekaan yang terdahulu dan juga pejuang-pejuang yang terkorban berperang dengan Komunis satu masa dulu.
Reblog this post [with Zemanta]

No comments: