Google
 

Wednesday, September 15, 2010

Cuti 1Malaysia


Cuti 1Malaysia
Oleh: GTPMM

ESOK tanggal 16 September 2010 telah diumumkan sebagai Cuti 1Malaysia, mungkin ini satu berita gembira buat kakitangan awam al-maklum sahajalah cuti umum bertambah satu hari lagi dan dapatlah mereka merancang untuk membawa anak-anak mereka ke mana-mana terutamanya yang berada di Pantai Timur seperti Terengganu, Pahang dan Kelantan dengan adanya cuti 1Malaysia pada tarikh tersebut ia akan memberikan cuti panjang selama tiga hari termasuk cuti Jumaat dan Sabtu.

Tahniah Datuk Seri Najib Tun Razak kerana telah memberikan cuti ini kepada kakitangan awam. Bolehlah mereka beristirehat dan sambil bercuti bersama keluarga mereka. Cuti ini merupakan satu advantage bagi kakitangan awam.

Mungkin kita sibuk bercakap pasal cuti 1Malaysia pada tarikh 16 September 2010 tetapi kita mungkin tidak sedar pada tarikh ini jugalah sebuah negara bernama Malaysia terbentuk. 16 September 2010 merupakan Hari Malaysia, dan buat pertama kalinya di dalam sejarah Malaysia, Hari Malaysia telah dijadikan cuti umum. Tahniah sekali lagi buat PM.

Menyebut 16 September tiba-tiba penulis teringat kepada impian 16 September Anwar Ibrahim, selepas beberapa siri percubaan Anwar Ibrahim untuk merampas putrajaya pada 16 September ternyata masih gagal setakat ini, bagaimana pula dengan esok? Kita tunggu dan lihat sahajalah.

Walaubagaimanapun sudah lama tidak mendengar Anwar Ibrahim mendendangkan 'lagu 16 Septembernya', adakah pada tarikh ini beliau akan mendendangkan lagi lagu tersebut, kita tunggu dan lihat sahajalah.
Komen GTPMM: 16 September merupakan hari Malaysia di kesempatan ini GTPMM mengucapkan Selamat Menyambut Hari Malaysia dan juga selamat bercuti 1Malaysia. Kurangkan kontroversi tingkatkan prestasi.
Enhanced by Zemanta

No comments: