Google
 

Thursday, October 14, 2010

Batu Sapi Sangat Penting Bagi BN

Batu Sapi Sangat Penting Bagi BN
Oleh: GTPMM Crew

SELEPAS PRK DUN GALAS, tumpuan akan beralih kepada satu lagi PRK yang akan dijalankan ekoran kematian wakilnya di dalam satu kemalangan jalan raya baru-baru ini. Penulis meletakkan perjuangan BN di Batu Api adalah satu perkara sangat penting buat BN. Tambahan pula kerusi ini sebelum ini menjadi milik BN.

Kenapa penulis berkata ia sangat penting buat BN? sebabnya ia akan boleh dijadikan sebagai 'kayu pengukur' sokongan rakyat di Sabah dan Sarawak yang sebelum ini menjadi 'simpanan tetap' buat BN. Adakah 'status simpanan tetap' ini akan berakhir? Adakah kekecewaan BN di sibu akan berulang di Batu Sapi, semua jawapan kepada persoalan itu ada di batu sapi.

Pada masa ini, kebanyakkan petugas-petugas parti yang bernaung di bawah BN sedang menumpukan kepada strategi untuk digunakan semasa PRK DUN Galas, namun mereka perlu ingat di dalam menghadapi 'tugas-tugas getir BN' di Batu Sapi adalah lebih baik kerja-kerja itu dimulakan sekarang dan bukanya apabila kempen baru nak bermula.

Kajian khas untuk PRK Batu Sapi hendaklah dijalankan dengan segera, bagi memastikan kekecewaan BN di Sibu tidak akan berulang di Batu Sapi. Mereka perlu ingat 'mempertahankan' adalah lebih susah daripada 'mendapatkanya'.

Pemimpin-Pemimpin BN tidak seharusnya leka dengan ini, mereka patut sedar bahawa PRK di Batu Sapi adalah sepuluh kali ganda lebih susah daripada PRK DUN Galas. Strategi yang hendak diguna pakai perlu dirangka segera demi memastikan BN tidak terlepas satu lagi kerusi di negeri-negeri yang berada di kepulauan borneo itu.

Komen GTPMM Crew: Sudah tiba masanya, BN merangka strategi untuk mempertahankan Batu Sapi daripada terlepas ke tangan pembangkang. Jangan sampai pisang berbuah dua kali dan juga jangan biarkan kita dipatuk ular yang sama untuk kali kedua.
Enhanced by Zemanta

No comments: