Google
 

Friday, October 8, 2010

Sumpah Rahimi Osman

Sumpah Rahimi Osman
Oleh: GTPMM

DALAM diam-diam tiba-tiba muncul pula Rahimi Osman ditengah-tengah kesibukkan perbicaraan kes liwat DS Anwar Ibrahim. Paling memeranjatkan Rahimi Osman merupakan bekas setiausaha sulit Anwar Ibrahim. Pada hari Rabu yang lepas Rahimi Osman telah membuat laporan polis membabitkan kes liwat Saiful Bukhari Azlan yang masih berlangsung di mahkamah ketika ini.

Satu laporan Polis dibuat Rahimi di Balai Polis IPD Klang Selatan kira-kira 2.30 petang Rabu 6 Oktober 2010. Rahimi telah mendakwa bahawa beliau telah dipaksa oleh Anwar untuk memberikan dua pengakuan sumpah palsu 28 Jun 2008 yang antara lain cuba mengaitkan Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri sebagai mastermind konspirasi. Selepas itu Rahimi mengadakan Sidang Media.

Proses Sidang Media Rahimi 'tergangu' apabila beberapa orang cuba membuat kekecohan yang disyaki mereka adalah dari PKR. Namun PKR menafikanya dan cuba mengaitkan kekecohan tersebut dengan BN sepertimana yang biasa mereka lakukan sebelum ini termasuk beberapa siri kekecohan di Pemilihan Peringkat Cabang PKR.

Mengulas isu tersebut Sayuti Omar menerusi blognya Merah Tinta MSO yang mempersoalkan kenapa selepas dua tahun baru Rahimi mendedahkan perkara sedemikian. GTPM merasakan walaupun terlambat dua tahun, mungkin juga Rahimi ada alasan tersendiri seperti memerlukan masa untuk berfikir.

Berbalik dengan ulasan Sayuti Omar, soalan yang sama juga kita boleh ajukan kepada Kerajaan PAS Kelantan di dalam versi yang berbeza. Soalanya berbunyi "Kenapa baru sekarang Kerajaan Kelantan mahu tuntut royalti" sudah pasti mereka pun mempunyai alasan yang tersendiri.

Jadi tempoh atau waktu bukanlah menjadi isu di sini, cuma yang menjadi isu di sini rakyat semakin keliru adakah siapa sebenarnya yang membuat konspirasi adakah Datuk Seri Najib ataupun Anwar Ibrahim sendiri yang membuat konspirasi untuk menjatuhkan Najib.

Komen GTPMM: "Lepas satu, satu rahsia Anwar terbongkar dan sama-samalah kita menunggu detik dan waktu kebenaran menghapuskan kebatilan".
Enhanced by Zemanta

No comments: