Google
 

Thursday, September 6, 2007

Siapa Dalang di sebalik pembunuhan Altantuya?

Tidak beberapa lama dulu heboh isu yang dibawa oleh keadilan kononya Timbalan Perdana Menteri kita Datuk Seri Najib Tun Razak adalah antara orang yang terlibat atau bersubahat membunuh Altantuya. Ramai juga orang yang bertanya saya seolah-olah percaya dengan isu itu. Mengapa orang kita ni senang ditipu?. Kontroversi ini timbul apabila ada sebuah blog menyiarkan gambar DS Najib Tun Razak dengan Razak Baginda dan Altantuya.

Sebenarnya gambar yang ada di blog tersebut dihasilkan dengan menggunakan teknik pertindihan imej. Jelas sekali keadilan ingin menipu rakyat dengan menggunakan pendekatan politik desperado. Sebenarnya mereka kekeringan isu sehingga sanggup mengada-adakan gambar yang tak ada. Begitulah keadilan mereka hanya gila kuasa tahu nak menang pilihanraya sahaja mereka sanggup buat apa sahaja asalkan mereka menang. Penulis blog yang menyiarkan gambar palsu tersebut mengakui yang gambar tersebut dihasilkan dengan menggunakan teknik pertindihan imej tetapi enggan memohon maaf. Biasalah orang kentut tak akan mengaku dia kentut dicampur pula dengan sifat bongkak yang tertanam di dalam diri mereka.

Teringat saya sebuah kain rentang yang diletakkan di simpang jalan, di Kota Bharu Kelantan yang berbunyi "Media Milik BN Penipu Negara" . Jadi apa pula kita nak labelkan kepada blog yang menjadi gerbang tempur keadilan yang sememangnya menipu itu? Kalau media BN Penipu Negara bermakna media keadilan Penipu Dunia dan rakyat. Kalau ya pun nak menang mengapa sanggup menipu rakyat dan dunia dengan membuat cerita-cerita palsu tersebut. Keadilan kini sudah tidak adil lagi.

Kadang-kadang terfikir juga dalam hati kecil saya siapa dalang di sebalik pembunuhan Altantuya. Tapi kalau menggunakan teori jari menunding biasanya orang suka menuduh tu yang terlibat. Apa yang dimaksudkan dengan teori jari menunding ialah satu jari kita tunjuk kat orang sembilan jari lagi mengenai kita. Jadi fikir-fikirkanlah penulis tidak mahu menuduh sesiapa tetapi penulis cuba mengetengahkan satu teori yang boleh diterima pakai untuk mencari siapa yang benar.

Berjumpa lagi di tulisan yang akan datang, terima kasih kerana menjadi pengungjung blog Pandangan Kita, tanpa anda siapalah blog ini.

No comments: