Google
 

Sunday, August 8, 2010

Apabila Anjing Peliharaan Guan Eng Menyalak!


Apabila Anjing Peliharaan Guan Eng Menyalak!

SEBENTAR tadi penulis baru selesai membaca satu artikel di portal Mykmu.net. Tajuk artikel tersebut ialah "Gelagat Mansor Othman Bodek Guan Eng". Kesimpulan yang boleh dibuat oleh penulis di sini berdasarkan artikel tersebut nampaknya anjing yang baru dipelihara oleh Lim Guan Eng sudah mula menyalak tak ubah seperti anjing yang sedang menyalak bukit.

Menurut Mansor Othman, tindakan Nik Ali mengkritik Guan Eng adalah bertentangan dengan Peraturan-Peraturan Pegawai Awam (Kelakuan dan Tatatertib) pindaan (2002) yang perlu berkhidmat di mana sahaja diarahkan bertugas. "Sebagai seorang penjawat awam, beliau harus mengikut perintah Ketua Menteri dan tidak boleh bertindak sebaliknya. Apa dibuatnya adalah bertentangan dan tidak boleh diterima kami," katanya lagi.

Apa yang menjadi persoalan di sini adakah peraturan tersebut terpakai kepada seorang penjawat awam yang bertugas di bawah bidang kuasa Kerajaan Persekutuan. Sedangkan Ketua Menteri adalah hanya berhak untuk jabatan-jabatan yang berada di bawah Kerajaan Negeri.

Majikan sebenar Nik Ali ialah Perdana Menteri dan bukanya Ketua Menteri, adakah ini adalah salah cubaan Guan Eng untuk menunjukkan beliau seorang Ketua Menteri yang paling berkuasa, Ke mana perginya janji beliau untuk mengikut contoh sepertimana yang ditunjukkan oleh Khalifah Umar Abdul Aziz.

Penulis juga ingin menyelar Mansor Othman kerana kegagalan beliau mengemukkan bukti dan fakta yang kukuh untuk menyokong hujah beliau atau beliau hanyalah seorang Timbalan Ketua Menteri Pak Turut yang menurut apa sahaja perintah ketuanya sepertimana anjing dengan tuanya.

Berdasarkan kenyataan Mansor Othman juga penulis dapat simpulkan bahawa Guan Eng telah cuba melaga-lagakan Melayu dengan Melayu, menggunakan Melayu untuk menyerang Melayu tambahan pula 'orang suruhan' beliau itu bagai lembu dicucuk hidungnya.

Mungkin juga selepas ini sekiranya Guan Eng mengarahkan Mansor Othman untuk terjun ke lubang najis dan berenang di dalamnya pun mungkin perintah orang yang kononya Khalifah itu akan diturutinya. Itulah Hakikatnya.

Komen GTPM: Beruntungnya Guan Eng kerana mempelihara anjing yang berketurunan Melayu yang sangat jarang diperolehi.
Enhanced by Zemanta

No comments: