Google
 

Sunday, August 22, 2010

Doa Untuk LGE Sewaktu Solat Jumaat

Doa Untuk LGE Sewaktu Solat Jumaat
Oleh: yieMEGA

SETELAH banyak hari GTPMM tidak mengeluarkan sebarang artikel, kendengaran kecoh di sana-sini bercerita mengenai isu Doa Untuk Lim Guan Eng sewaktu Solat Jumaat. Walau apa pun biarpun orang sudah ramai kecoh mengenai isu tersebut penulis sebenarnya masih mengambil sikap tunggu dan lihat, tetapi entah macamana pada pagi yang hening penulis tergerak hati untuk menulis mengenainya.

Sebenarnya penulis masih tidak bersedia untuk mengulas panjang, memandangkan setakat ini yang datang membuat laporan polis semuanya ada kaitan dengan UMNO, penulis sedang menunggu orang yang datang buat laporan itu bukanya dari UMNO contohnya golongan atas pagar kerana dengan golongan ini kita boleh membuat pertimbangan yang tidak condong ke mana-mana.

Terlebih dahulu penulis ingin ingatkan di sini, tiada langsung niat di hati penulis untuk merendah-rendahkan kredibiliti ahli-ahli UMNO tetapi apa yang penulis nampak yang terbaik buat masa ini sekiranya laporan itu dibuat oleh golongan atas pagar kerana ia akan nampak sedikit neutral berbanding laporan yang dibuat oleh mereka yang ada kena-mengena dengan UMNO.

Walaubagaimanapun usaha-usaha ahli-ahli UMNO yang membuat laporan itu tetap penulis puji sekiranya mereka benar-benar ikhlas dan bukanya ada maksud tertentu. Tambah lebih baik lagi sekiranya ada rakaman video berhubung perbuatan itu.

Sementara itu, penulis ingin tahu juga sekiranya benar doa untuk Lim Guan Eng dengan membelakangkan doa untuk YDP Agong dan juga YDP Negeri dibuat, apakah tujuanya dan kenapa ianya tak dibuat di luar daripada mimbar masjid sekiranya mereka ingin mendoakan kesejahteraan Lim Guan Eng sekalipun.

Komen GTPMM: Kalau nak berdoa untuk Lim Guan Eng tidak cukup ke sekadar berdoa di luar masjid, GTPMM bimbang juga LGE akan terus cuba menyesatkan akidah kita semua sebagai umat Islam di bumi Malaysia ini.
Enhanced by Zemanta

No comments: