Google
 

Saturday, August 28, 2010

Namewee Buat Hal Lagi

Namewee Buat Hal Lagi
Oleh: yieMEGA

TENTU PEMBACA masih ingat dengan nama Namewee dia pernah mengemparkan negara kita dengan membuat satu lagu yang menghina lagu kebangsaan kita, nampaknya budak bernama Namewee ni masih belum serik, sekali lagi dia cuba menonjol diri dengan membuat video yang berunsur mencaci TNB.



Penulis tidak menafikan memang hak beliau untuk meluahkan rasa tidak puas hati terhadap TNB kerana mungkin kerana kekhilafan TNB terjadilah Bekalan Elektrik terputus di kawasan kediaman Namewee, namun ia tidak perlu sehingga mencaci dan mencarut dan menggubah satu lagu yang juga mencarut, mungkin Namewee ni gemar mencarut kot, dari kecik ibu dan bapanya ajarnya mencarut, tu yang mencarut sampai ke besar tu.

Bagi penulis, perbuatan Namewee ini penulis tidak sebagai salah satu cara untuk menyedarkan TNB, tetapi ia adalah salah cara publisiti murahan Namewee untuk mempopularkan diri beliau. Bukankah ada saluran yang betul untuk menyampaikan rasa tidak berpuas hati, bukan pergi serang membabi-buta di TNB, kadang-kadang penulis terfikir juga adakah budak Namewee ni waras atau tidak, sebab kelakuan dia ni macam kurang dari segi mentalnya sahaja.

Dalam video penulis dapat dua perkataan iaitu "Break down" dan "Shut down", ternyata pelajar dari luar negara ini tidak membezakan "Break down" dengan "Shut Down". Penulis difahamkan apa yang berlaku bukanlah "Shut Down" tetapi "Break Down", jadi "Break Down" ini berlaku di luar jangka, maknanya tak kan nak pergi jumpa Nujum dulu, nak tahu break down kemudian umum dalam surat khabar.

Tak sangka juga penulis dengan seorang Pelajar jurusan luar negara, pemikiranya setaraf dengan budak Taska. Tak Kan Kat Tempat Namewee belajar tak pernah blackout kot. Mustahil sebab penulis terjumpa video mengenai blackout di China.

Mungkin Namewee patut mengulang sekolah bermula dari darjah satu untuk membolehkan ia membezakan "Break Down" dengan "Shut Down".

Komen GTPMM: Teringat kepada pepatah melayu yang berbunyi "Kalau kail panjang sejengkal jangan diduga lautan yang luas" maksudnya kalau Ilmu tak seberapa janganlah berhujah dengan emosional.

Enhanced by Zemanta

No comments: