Google
 

Friday, August 13, 2010

Dua Hari Di Bulan Ramadhan


Dua Hari Di Bulan Ramadhan
Oleh: yieMEGA

ALHAMDULILLAH hari ini sudah masuk hari kedua kita umat Islam mengerjakan ibadah puasa di bulan yang penuh keberkatan ini iaitu Ramadhan Al-Mubarak. Penulis ingin mengangkat rasa syukur ke hadrat Ilahi tuhan seru sekian alam kerana memberikan penulis kekuatan untuk mengerjakan ibadah puasa dengan sempurna.

Penulis terus berdoa agar terus diberi kekuatan untuk melalui Ramadhan kali ini, marilah bersama-sama kita berusaha agar di bulan yang penuh keberkatan ini kita dapat memperbanyakkan ibadat kepada Allah tuhan seru sekian alam. Kita patut bersyukur dek kerana kekuasaaNya kita dapat menempuhi 'hiruk-pikuk' Ramadhan kali ini dengan penuh tabah dan kesabaran yang tinggi.

Penulis berazam agar Ramadhan kali ini mampu penulis habiskan dengan dipenuhi dengan ibadah-ibadah yang amat bermakna, lagipun bulan ini adalah lebih baik daripada seribu bulan. Marilah bersama-sama kita memperhebatkan lagi amal ibadat di bulan yang penuh keberkatan ini.

Penulis bukan sekadar berpesan kepada pembaca, tetapi juga pada diri penulis. Penulis bukanlah insan yang sempurna, jadi bersama-samalah kita berjuang di bulan yang penuh keberkatan ini, agar perjuangan kita diberkati oleh Allah tuhan seru sekian alam.

Komen GTPMM: GTPMM ingin mengucapkan Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak gandakan pahala kurangkan dosa, dariNya kita datang dan kepadaNya kita pergi.
Enhanced by Zemanta

No comments: