Google
 

Wednesday, August 4, 2010

Belit Lim Guan Eng

Present-day coat of arms of PenangImage via Wikipedia

Belit Lim Guan Eng
Oleh: yieMEGA

NAMPAKNYA Ketua Menteri Pulau Pinang YAB Tuan Lim Guan Eng masih belum puas membuat putar belit di media. Sebelum ini beliau membuat putar belit berkenaan isu kerusi Ketua Menteri dengan SDO Pulau Pinang. Terbaru Lim Guan Eng sekali lagi cuba membuat putar belit berhubung isu Pertemuan Ali Ahmad dengan Lim Guan Eng.

Lim Guan Eng telah memutar belitkan perjumpaan itu dengan mengatakan Ahli Ahmad telah menolak dan mengherdik beliau atau Lim Guan Eng, Ketua Menteri Pulau Pinang yang berpangkat 'tuan'.

GTPMM difahamkan pertemuan Ali Ahmad dengan Tuan LGE adalah disebabkan rasa prihatin dan kembimbangan beliau (Ali Ahmad) terhadap nasib dan masaalah umum kaum Melayu di Pulau Pinang.

Beliau juga (Ali Ahmad) cuba menyampaikan keresahan beliau terhadap Lim Guan Eng yang dilihat hanya pandai berjanji tetapi tidak ditepati. Lim Guan Eng juga dilihat sebagai berat sebelah dengan hanya menyusahkan peniaga-peniaga kecil Melayu. Lim Guan Eng sepatutnya melakukan sesuatu dan bukanya terus menyalahkan pihak lain serta hanya menjawab 'tak tahu'.

Lim Guan Eng telah gagal menerangkan intipati sebenar pertemuan beliau dengan Ali Ahmad itu. Ali Ahmad sebenarnya membangkitkan isu ketidakupayaan dan ketidakefisienan LGE mentadbir negeri Pulau Pinang atau dengan kata lain LGE tidak kompeten dan tidak adil. GTPMM difahamkan Ali Ahmad akan mendedahkan perkara sebenar kepada media dalam masa terdekat ini.

Komen GTPMM:
Simpati dengan nasib rakyat Pulau Pinang di bawah pemerintahan kuku besi Tuan LGE. "Ular kalau dah suka berbelit di pokok, kat mana-mana pun dia akan pasti berbelit". Mungkin inilah nasib apabila sekutu komunis diangkat menjadi Pemimpin.
Enhanced by Zemanta

No comments: