Google
 

Wednesday, May 7, 2008

Karpal Singh Wajar Dikenakan Tindakan!

Karpal Singh Pengerusi DAP tak habis-habis menimbulkan kontrenversi di dalam arena politik di Malaysia negara yang kita cintai ini, baru-baru ini Karpal Singh telah 'mengamatkan' sidang Parlimen namun isu ini bukanlah punca mengapa tindakan perlu di ambil ke atas Karpal Singh tetepi dua kenyataan Karpal Singh baru-baru ini telah 'menghina' raja-raja Melayu sememangnya telah mencabar kedudukan Raja Melayu.

Karpal Singh yang terkenal dengan title peguam 'pakar belit' telah mendakwa UMNO mempolitikkan kenyataan beliau menjadi isu perkauman, penulis ingin menegaskan di sini supaya kaum-kaum lain perlu faham bahawa Raja Melayu perlu dihormati sebagai ketua agama Islam di dalam sesebuah negeri, tidak timbul isu perkauman di sini Raja Melayu ialah payung kepada rakyat jadi sebagai seorang pemerintah yang bertanggungjawab di dalam urusan agama maka baginda berhak untuk membuat keputusan.

Penulis menggesa tindakan tegas dikenakan terhadap Karpal Singh yang berstatus OKU yang tidak sedar diri itu yang tak habis-habis menimbulkan kontroversi disegerakan kerana penulis merasa bimbang sekiranya perkara ini menjadi ikutan oleh pengikut-pengikut mereka. Penulis juga menggesa Karpal Singh segera memohon maaf kepada Duli Yang Maha Mulia Sultan Perak dan juga Duli Yang Maha Mulia Yang Dipertuan Agung.

Kaum lain harap faham bahawa mempertahankan Raja Melayu bukanlah satu isu perkauman, tetapi sebagai rakyat yang duduk di bawah payung Raja Melayu adalah berhak untuk mempertahankan kedudukan dan titah ucapan atau titah arahan baginda kerana keputusan baginda adalah tepat.

No comments: